به گزارش کلهرنیوز، جبار گوهری اظهار داشت: در ادوار گذشته شرکت توسعه گردشگری برای کمک به میراث فرهنگی ایجاد شد, به جای اینکه حلال مشکلات باشد مشکلات بسیاری را برای استان ایجاد کرد که یکی از آن‌ها وضعیت نابسامان سراب نیلوفر است که واگذاری آن به یک پیمانکار مشکلاتی را ایجاد کرد.

گوهری افزود: دادگستری به موضوع سراب نیلوفر ورود کرده و مکاتباتی انجام شده که این منطقه گردشگری به میراث فرهنگی واگذار شود تا از طریق مزایده پیمانکاری انتخاب و قابل نظارت کامل باشد.

 سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود از صدور موافقت‌نامه اصولی برای اجرای ۱۲ طرح در حوزه گردشگری با ۵۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و ۱۳۵ نفر اشتغال‌زایی در استان خبر داد و افزود: بررسی ۲۳ طرح سرمایه‌گذاری با ۱۲۵ میلیارد تومان و ۲۲۵ نفر اشتغال‌زایی در دستور کار قرار دارد که شامل هتل، اقامتگاه بومگردی، مجتمع گردشگری، سفره خانه سنتی و پارک طبیعت‌گردی است.

سرپرست میراث فرهنگی استان کرمانشاه گفت: ۶۰۰ میلیارد تومان طرح سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری در استان کرمانشاه شناسایی و ۱۲۵ میلیارد تومان آن به بانک معرفی شده است.

وی عنوان کرد: یکی از اصلی‌ترین اهداف سازمانی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، توسعه گردشگری است و این حوزه به همان میزان که نیاز به تبلیغات دارد باید زیرساخت‌های آن نیز فراهم شود و در همین راستا در دوران شیوع کرونا به ایجاد زیرساخت‌های مناسب توجه ویژه شد.

گوهری با اشاره به اینکه به همین منظور امسال منابعی در این راستا تخصیص یافت و تسهیلات مناسبی به طرح‌های گردشگری تعلق می‌گیرد گفت: بازپرداخت این تسهیلات هفت ساله و سود آن‌ها در مناطق برخوردار ۱۲ درصد و در مناطق کم‌برخوردار ۱۰ درصد است.

سرپرست میراث فرهنگی استان کرمانشاه با بیان اینکه اکنون بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان طرح در استان وجود دارد که در حال بررسی هستند افزود: ۱۲۵ میلیارد تومان طرح معادل ۱٫۵ برابر سهمیه تخصیص داده شده به استان، به بانک معرفی شده است که چنانچه طرحی شرایط بانک را نداشت طرح جایگزین وجود داشته باشد.

وی عنوان کرد: میزان اعتبار مورد نیاز برای ایجاد هر شغل در حوزه صنایع‌دستی به طور میانگین ۱۰۰ میلیون تومان و در صنعت نیز ۵۰۰ میلیون تومان است.

گوهری با بیان اینکه سال گذشته با همکاری شهرداری، کرمانشاه به عنوان شهر خلاق غذا از طرف یونسکو معرفی شد گفت: سال گذشته ۱۰۰ غذا احصا شد که به طور اختصاصی متعلق به استان کرمانشاه است و این برندسازی در حوزه گردشگری غذا محسوب می‌شود.

سرپرست میراث فرهنگی استان کرمانشاه با اشاره به ظرفیت‌های ثبت جهانی اورامانات افزود: این موضوع فرصتی برای اشتغال‌زایی و جذب گردشگر محسوب می‌شود و می‌تواند یکی از محورهای توسعه باشد.

گوهری بیان کرد: امسال از ظرفیت‌های غرب کشور با توجه به نزدیک بودن فرهنگ و خصوصیات پنج استان غربی استفاده می‌شود و در این راستا یک محور جدید گردشگری در کشور با عنوان محور گردشگری غرب ایجاد شده و دبیرخانه آن در استان کرمانشاه قرار دارد./منبع: تسنیم

این خبر را به اشتراک بگذارید :