به گزارش کلهرنیوز، بهمن خدادادیان در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، اظهار داشت: هرساله با توجه به فرا رسیدن ایام پایانی سال از ابتدای اسفند ماه اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع موادغذایی نظیر آجیل فروشی ها، شیرینی فروشی ها، قصابی ها، میوه فروشی ها و فروشگاه های بزرگ با حضور ۱۰۰ بازرس مورد نظارت قرار می گیرند.

وی از تشکیل پنج تیم کارشناس بهداشت محیط به منظور بازرسی از اماکن حساس خبر داد و افزود: سه تیم در هرمنطقه، یک تیم تحت عنوان ستاد و یک تیم برای انجام آزمایشات آب به ویژه در روستاها، دهستان ها، مراکز تفریحی و اماکن بین راهی تشکیل شده است.

خدادادیان خاطرنشان کرد: علاوه بر ماهیدشت که معبر اصلی در منطقه غرب است و مهمانان فراوانی به آن سمت می روند، شهرهای کوزران، هلشی، قلعه به عنوان مراکز بخش ها به صورت ویژه بازدید می شوند.

وی از تشکیل گشتهای مشترک بازرسی با دیگر دستگاه های نظارتی خبر داد و افزود: گشت مشترک با  اتحادیه نانوایی ها،  همچنین گشت مشترک با تعزیرات حکومتی و بازرسی اتاق اصناف برای بازدید از مراکز عمده تهیه و توزیع موادغذایی تشکیل شده است که با حضور نمایندگان تعزیرات حکومتی پرونده های تخلف در محل تشکیل و نسبت به جمع آوری یا معدوم سازی محصولات فاسد یا تاریخ مصرف گذشته اقدام می شود.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت: نظارت‌ها درمکان های دارای جواز کسب  به صورت قانونی انجام می شود اما برای برخورد با دست فروشان و دوره گردان توصیه می شود مردم به هیچ عنوان نسبت به خرید اقدام نکنند.

خدادادیان خاطرنشان کرد: دست فروشان به ویژه در بازارها آجیل های کپک زده آغشته به سم آفلاتوکسین را به مردم عرضه می کنند که در بلند مدت آثار خود را نشان می دهد البته در صورت کپک زدگی شدید در کوتاه مدت هم مسمومیت رخ می دهد که بسیار خطرناک است.

وی با بیان اینکه مشاهده کپک بر روی آجیل و خشکبار یا عرضه این اقلام با قیمتی بسیار ناچیز دال بر وجود آلودگی است، افزود: در حال حاضر آجیل خوب با نرخ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان به فروش می رسد پس با مشاهده آجیل ۳۰ هزار تومانی باید از آلودگی آن مطمئن شد.

خدادادیان تصریح کرد: مردم برای مقابله با دست فروشان باید از خرید بپرهیزند زیرا بازار شلوغ است و ما اهرم های چندانی برای جمع آوری همه دست فروشان نداریم.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت: نظارت بر اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی به صورت رسمی از بیستم اسفند ماه آغاز شده و تا نیمه فروردین ادامه دارد.

خدادادیان با بیان اینکه شیفت بندی ها تعیین شده، تصریح کرد: هفت تیم کارشناسی کار نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی را بر عهده خواهند داشت.

وی با اعلام اینکه در این ایام گشت‌ها از هشت صبح تا ساعت ۲۰ فعال هستند، افزود: با توجه به اینکه امسال مجوز سفر در صورت تزریق سه دوز واکسن اجازه داده شده، پیش بینی می شود شاهد افزایش شمار مسافران نوروزی باشیم.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت: نظارت بر هتل‌ها و مراکز اقامتی به اتفاق صنف هتلداران، میراث فرهنگی و اداره تعزیرات حکومتی آغاز شده و این نظارت‌ها در ایام عید هم ادامه خواهد داشت.

خدادادیان خاطرنشان کرد: بسیاری از خانه های مسافر به ویژه در منطقه طاقبستان بدون مجوز فعالیت می کنند در حالی که از شاخص های لازم از نظر رعایت موازین بهداشتی و دریافت مجوز از اداره اماکن برخوردار نیستند.

وی از نظارت بر سوغات سراها به ویژه در مسیر بیستون خبر داد و افزود: قرار شد غرفه های نمایشگاهی در طاقبستان برپا شود که نظارت ویژه بر این غرفه ها را هم در دستور کار داریم.

خدادادیان از طرح مباحثی  در ستاد خدمات سفر نظیر تامین امنیت، برقراری روشنایی معابر، رفع دست اندازها و چاله چوله های خیابان ها، نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن بین راهی خبر داد.

وی افزود: سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت به صورت رایگان آماده دریافت گزارش تخلفات بهداشتی است که در اسرع وقت اقدامات لازم انجام شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :