به گزارش کلهرنیوز، هومن رفیعی سروری در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز ، اظهار داشت: از دو روز گذشته با ورود زائرینی که از زیارت امام حسین(ع) به سمت شهرهای خود برمی گردند، موج بازگشت زوار آغاز شده است.

وی افزود: در راستای برگزاری کنگره اربعین چهار مخاطره بزرگ گرما زدگی، شیوع وبا و حوادث ترافیکی و طغیان مجدد کرونا را درنظر داشتیم.

رفیعی تصریح کرد: باتوجه به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی و مرکز فوریت‌های پزشکی کرمانشاه عارضه خاصی از نظر گرما زدگی برای زوار رخ نداد.

وی عنوان کرد: در بحث شیوع بیماری های واگیر و کرونا باید چند روزی منتظر بمانیم البته امیدواریم با اقدامات مرتبط با مراقبتهای سندرومیک که توسط معاونت امور بهداشتی انجام می شود این موارد به حداقل برسد.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: از دو شب گذشته که با موج عبور شدید زائرین مواجه شدیم حوادث ترافیکی به شدت افزایش یافته است.

رفیعی گفت: زائرین با حضور چند روزه در پیاده روی اربعین خسته شده اند و هنگامی که به داخل مرزهای کشور بازمی گردند می خواهند سریعتر سوار خودروهایشان شوند یا رانندگان وسایل نقلیه عمومی هم می خواهند سریعتر به شهرهای مقصد برسند درحالی که بسیاری از آنها جاده های استانی را نمی شناسند و در زمان های شب و غروب حرکت می کنند در نتیجه باعث ایجاد حوادث ترافیکی خطرناک و پر تلفات می شوند.

وی افزود: زائرین و رانندگان پس از ورود به کشور چند ساعتی را استراحت کنند، سپس سوار خودروهایشان شوند و به سمت مقاصد خود حرکت کنند همچنین در جاده ها با سرعت مطمئنه رانندگی کنند زیرا همان گونه که پلیس راه اعلام کرده جاده ها در مسیر بازگشت بسیار شلوغ هستند.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: امیدواریم زوار با خاطرات خوبی به شهرهای خود بازگردند و حجم عظیم تردد زوار باعث ایجاد حوادث ترافیکی وحشتناک نشود.

رفیعی  خاطرنشان کرد: علاوه بر استفاده از ظرفیت همه نیروهای مرکز اورژانس، بیش از ۸۰ دستگاه آمبولانس، پنج دستگاه اتوبوس آمبولانس به همراه دو بالگرد به کارگیری شده و خدمات مورد نیاز زوار را ارائه می دهند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :