به گزارش کلهرنیوز، رضا داودی امروز در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد با اشاره به ارائه خدمات مستمر و ۲۴ ساعته شرکت آب و فاضلاب، افزود: با توجه به اینکه این شرکت به عنوان یک دستگاه خدماتی وظیفه تأمین آب مورد نیاز و تضمین کیفیت طبق استانداردها را بر عهده دارد باید زیرساخت‌های لازم برای این اقدامات را فراهم کند که به مراتب مسئولیت سخت‌تری در مقایسه با سایر دستگاه‌های خدماتی دارد.

وی اضافه کرد: ۲۰ هزار کیلومتر شبکه آب و فاضلاب در استان وجود دارد که نگهداری آن کار بسیار دشواری است. و  با بیان اینکه ۲۰۰۰ کیلومتر شبکه آب و ۱۰۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در شهر کرمانشاه وجود دارد عنوان کرد: از سال گذشته برای برقراری آب پایدار در تابستان امسال برنامه‌ریزی و پروژه‌های مناسبی اجرا شد.

وی در ادامه به افزایش مصرف آب در تابستان اشاره و بیان کرد: با توجه به اینکه تابستان امسال جز بدترین تابستان‌های ۳۵ سال اخیر به لحاظ گرما در جهان بوده است پیک مصرف آب در استان کرمانشاه معمولاً از ۱۵ خرداد ماه تا شهریور ماه خواهد بود که با خاموشی کولرهای آبی کاهش مصرف آب در استان مشاهده خواهد شد.

داودی با بیان اینکه تماس‌های مردمی در تابستان امسال ۸۰ درصد کاهش یافت گفت: مشکلات تمام محلات جنوب غرب کرمانشاه  با اجرای فاز دوم خط انتقال به طور کامل مرتفع خواهد شد و خط انتقال شرق نیز در حال اجرا است و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی به اجرای پروژه‌های تأمین آب در شهرستان‌های استان کرمانشاه نیز اشاره کرد و یادآور شد: در شهرستان‌های جوانرود و صحنه پروژه خوبی در حال اجراست که تنش‌های آبی مردم این دو شهرستان را رفع خواهد کرد و در شهرستان کرن غرب نیز با حفر چاه‌های آبی میزان آب مورد نیاز مردم وارد مدار می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه افزود: آب تأمین شده در استان کرمانشاه به لحاظ ارزش وضعیت خوبی دارد و با کیفیتی بالا ارزش‌های آن نزدیک به ارزش‌های آب معدنی همراه با کیفیت ۱۰۰ درصدی وارد خط لوله می‌شود.

داوودی اظهار کرد: به دلیل قیمت پایین آب شرکت آب منطقه‌ای نه تنها در استان بلکه در کل کشور زیان ده است زیرا هر یک متر مکعب آب به قیمت سه هزار و ۲۰۰ تومان تولید می‌شود این در حالی است که هر متر مکعب با قیمت یک هزار و ۶۰۰ تومان ارائه می‌شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه عنوان کرد: سال گذشته قراردادی بین قرارگاه امام حسن(ع) و وزارت نیرو برای آبرسانی به ۳۰ هزار روستا در کشور منعقد شده که سهم کرمانشاه آبرسانی به ۳۴۹ روستا با ۳۴۱ میلیارد تومان اعتبار است.

وی از تنش‌زدایی در ۲۰۰ روستای استان تا پایان امسال خبرداد و گفت: اکنون ۸۶۰ روستا در استان دارای تنش آبی هستند که قرار است طی سه سال مشکلات آن‌ها رفع شود و بعد از این مدت دیگر تنش آب روستایی نخواهیم داشت.

داودی افزود: در مرحله اول قرارداد وزارت نیرو با قرارگاه امام حسن(ع) رفع تنش آبی ۳۴۹ روستا و در مرحله دوم ۵۱۱ روستا با اعتبار ۱۹۲۰ میلیارد تومان مدنظر است که در مجموع ۸۶۰ روستا طی سه سال تنش‌زدایی می‌شوند.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه عنوان کرد: مرحله اول قرارداد با قرارگاه امام حسن(ع) ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۸۰ روستا آبرسانی شده‌اند و ۱۲۰ روستای باقی مانده تا پایان سال آبرسانی می‌شوند.

وی در ادامه به وضعیت خوب فاضلاب کرمانشاه نسبت به سطح کشور اشاره و خاطرنشان کرد: تعداد ۱۰ تصفیه خانه فعال واقع در شهرستان‌های قصر شیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب، اسلام آباد غرب، کرمانشاه، پاوه، کنگاور، بیستون و چند روستای دیگر در مدار بهره‌برداری قرار دارد و هفت پروژه دیگر در استان در حال اجرا هستند که تا پایان سال ۱۴۰۲ پروژه بخش تازه آباد وارد مدار خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :