به گزارش کلهرنیوز  ،به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی وانقلاب استان کرمانشاه، محمدحسین صادقی در نشست با مسئولین گمرک و دستگاه های مرتبط حوزه مبارزه با قاچاق کالا استان، با تاکید براینکه یکی از راهکارهای رسیدن به اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی مبارزه جدی با پدیده قاچاق کالا تحت منویات مقام معظم رهبری است، اظهارکرد: در این راستا کنترل های مرزی از طریق نصب تجهیزات بروز رسانی شده به عنوان اولویت باید مورد مطالبه قرار گیرد.

وی ادامه داد: همچنین تسهیل در راه اندازی گارد تخصصی گمرک باید در گمرکات مرزی استان هرچه سریعتر تحقق یابد.

دادستان عمومی وانقلاب استان کرمانشاه بر لزوم تعامل بین دستگاه های مرتبط حوزه مبارزه با قاچاق کالا تاکید کرد و گفت: از جمله موضوعاتی که در این دستگاه ها باید مورد توجه جدی قرار گیرد، بحث سلامت اداری کارکنان آنهاست که در این راستا راه های پیشگیری چون جلسات توجیهی و اطلاع رسانی را در دستور کار قرار دهند.

وی عنوان کرد: ضروری است که سامانه جامع امور گمرکی نیز در استان راه اندازی شود و ظرفیت های آن مورد استفاده قرار گیرد.

صادقی همچنین از افزایش کشفیات کالاهای قاچاق در مرزهای استان طی سال ۹۶ خبرداد و افزود: میزان کشفیات سلاح ومهمات در مرزهای استان درسال ۹۶ نسبت به مشابه سال ماقبل آن ۱۶ درصد افزایش داشته است.

وی یادآورشد: همچنین در سال گذشته شاهد رشد ۲۲ درصدی کشف و انهدام باندهای فعال قاچاق کالا در استان کرمانشاه بوده ایم.

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه در پایان اظهار امیدواری کرد که در سال ۹۷ باهماهنگی و تعامل بیشتر بین دستگاه های حوزه مبارزه با قاچاق کالای استان میزان ورود کالاهای قاچاق از مرزها به داخل استان کاهش یابد.

این خبر را به اشتراک بگذارید :