به گزارش کلهرنیوز، محسن منصوری در حاشیه بازدید از بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این سفر با هدف بازدید و بررسی اجرای مصوبات سفر رئیس جمهور و پروژه‌های اصلی و عمرانی انجام شده و بسیاری از پروژه‌ها فعال است.

وی عنوان کرد: از مجموع مصوبات دور اول سفر ریاست جمهوری حدود ۷۰۰۰ میلیارد تومان منابع وارد استان شده که با کارگاه‌ها و پروژه‌ها فعال شده و تأثیر مثبتی در وضعیت عمرانی استان داشته است.

منصوری با اشاره به اینکه راه‌آهن کرمانشاه تکمیل‌کننده کریدور شرقی و غربی کشور است و در اولویت پیگیری قرار دارد گفت: این پروژه در ۲۹ اسفند ۹۶ افتتاح شده اما نواقص فنی دارد که ۲۰۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح آن نیاز است.

وی افزود: به دلیل عدم رعایت ملاحظات فنی و کار غیراستاندارد در برخی نقاط و گلوگاه‌ها، سرعت قطار کاهش یافته و این سبب کاهش استقبال مردم شده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور بیان کرد: این پروژه در برخی نقاط نیاز به اصلاح دارد که با تزریق منابع قابل رفع است و این موضوع در اولویت قرار دارد.

منصوری با اشاره به نقش مهم کرمانشاه و مرز خسروی در استقبال از زائران اربعین همچون اربعین گذشته گفت: تکمیل پروژه راه‌آهن کرمانشاه به خسروی از نظر حمل بار و مسافر، اقتصادی و گردشگری با موضوعیت اربعین بسیار اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه این کریدور ریلی در اولویت وزارت راه و مجموعه اجرایی قرار دارد افزود: پروژه راه‌آهن کرمانشاه به خسروی ۱۵ هزار میلیارد تومان منابع نیاز دارد و در دو فاز تعریف شده است.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اینکه فاز اول پروژه شامل کرمانشاه تا اسلام‌آباد غرب است که تأمین اعتبار آن در حال پیگیری است و ۲۰۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد گفت: بخشی از اعتبار آن از محل سفر ریاست جمهوری و بخشی از محل اعطای مجوزهای خاص تأمین می‌شود.

وی با اشاره به منبع تأمین اعتبار مجوزهای خاص عنوان کرد: برای پروژه‌های حمل و نقل ریلی مجوز صادر شده که از طریق تهاتر نفت و صندوق ارزی تأمین اعتبار شوند.

منصوری درباره روش سوم تأمین اعتبار پروژه راه‌آهن کرمانشاه گفت: راه سوم استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذار بخش خصوصی است و با توجه به صرفه اقتصادی پروژه مورد استقبال سرمایه‌گذاران قرار گرفته است.

وی با اشاره به پیشرفت ۲۰ درصدی پروژه بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی کرمانشاه به عنوان یکی از پروژه‌های مهم استان عنوان کرد: اعتبار مورد نیاز برای ساخت این پروژه همراه با تجهیز حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان است.

منصوری با اشاره به تلاش برای تأمین اعتبار پروژه از چند محل بیان کرد: بخش اول از محل دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان و بخش دوم از محل مولدسازی تأمین می‌شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور افزود: وزارت بهداشت املاک مناسبی دارد که از محل فروش آن‌ها اعتبار مناسبی برای این پروژه تأمین می‌شود و از طرف دیگر می‌توان از ظرفیت سرمایه‌گذار بخش خصوصی استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در حال اجرا اما کند است گفت: وضعیت بهداشتی و درمانی استان نسبت به کشور متوسط است اما لیاقت مردم این است که توجه ویژه شود و در نهاد ریاست جمهوری و معاونت اجرایی پیگیر هستیم.

/تسنیم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :