به گزارش کلهرنیوز، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از تزریق نقدینگی به بخش تولید و تجارت استان خبر داد و گفت: سهم بخش تولید و تجارت از تسهیلات سفر رئیس جمهور به استان بالغ بر شش هزار میلیارد تومان بوده که تا کنون ۴۲۰۰ میلیارد تومان آن تعیین تکلیف و سه هزار میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

محسن دارابی ابراز امیدواری کرد :  با پیگیری‌های صورت گرفته، تمام شش هزار میلیارد تومان تسهیلات سفر رئیس جمهور تا پایان امسال تعیین تکلیف شود.

مدیرکل صمت استان کرمانشاه با اشاره به تسریع در تعیین تکلیف این تسهیلات، اظهار کرد: سال گذشته در چنین ایامی تنها ۵۰ میلیارد تومان از این تسهیلات تعیین تکلیف شده بود.
به گفته دارابی، این تسهیلات در اختیار طرح‌های بزرگ و مهم استان از جمله پتروشیمی به مبلغ هزار میلیارد تومان، چیا سرام به ملبغ ۵۰۰ میلیارد تومان، آکو زاگرس به مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان و … قرار گرفته است.
وی معتقد است، نهایی شدن این تسهیلات تحول زیادی در حوزه تولید و تجارت استان کرمانشاه ایجاد خواهد کرد و شاهد رونق جریان سرمایه‌گذاری در استان با تزریق این نقدینگی‌ها خواهیم بود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: ۲۸۰ میلیارد تومان از این مبلغ مصوب در ارکان اعتباری بانک‌ها، ۵۰۰ میلیارد تومان قرارداد و ۳ هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان هم توسط مجموعه بانکی پرداخت شده است.
وی با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت تولید و تجارت در استان، گفت: تا پایان مهرماه سال جاری ما ۱.۸ میلیارد دلار بدون اعتصاب میعانات گازی صادرات غیرنفتی داشتیم به لحاظ میزان حدود ۱۲ درصد و از نظر ارزش ۹ درصد نسبت به مدت مشابه؛ میزان صادرات غیرنفتی افزایش پیدا کرده است.
دارابی با اشاره به رشد صعودی در حوزه تولید و تجارت، خاطرنشان کرد: رشد بخش صنعت براساس آمار‌های مرکز آمار ایران، ۴.۵ درصد است.
وی ادامه داد: نسبت به دوره مشابه در دولت قبل رشد حوزه تجارت و خدمات از منفی به ۸.۵ درصد و بخش معدن ما به ۲.۵ درصد رسیده مجموعه این اتفاقات نشان از این دارد خوشبختانه امید کسب و کار در کرمانشاه بهبود یافته، البته در وضعیت ایده‌آل نیستیم قطعا مشکلات زیادی داریم، اما استان روی ریل قرار گرفته و امیدواریم با کمک دولت و مجموعه مدیرتی استان به سمت برویم که به میانه جدول از نظر نرخ بیکاری برسیم.
حیدر کدیور رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه با بیان اینکه اتاق بازرگانی کرمانشاه در دوره جدید بنا دارد از ظرفیت سازنده نمایندگان مجلس بیش از پیش استفاده کند، گفت: امروز بروکراسی اداری و تعدد قوانین یکی از چالش‌های جدی پیش روی بخش تولید و تجارت کشور است و مجلس شورای اسلامی می‌تواند با حذف و اصلاح قوانین بازدارنده و دست و پاگیر، شرایط پیش روی فضای کسب و کار را تسهیل کند.
وی اظهار کرد: برگزاری نشست‌های اینچنینی فرصتی برای تعامل مثبت با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی است تا بتوانیم با انعکاس نواقص و ارائه پیشنهادات سازنده به آنها، بیش از پیش زمینه توسعه استان را در سایه تعامل مجلس و بخش خصوصی فراهم کنیم.
ناصر مرادی نائب رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه نیز از نگرانی جدی پیش روی فعالین اقتصادی برای برگشت ارز حاصل از صادرات محصولات کشاورزی یاد کرد و گفت: تقاضا داریم برخی محصولات از جمله نخود، پیاز، سیب زمینی و … که کرمانشاه در تولید آن‌ها سرآمد است، از بازگشت ارز حاصل از صادرات معاف شود.
وی از احتمال افزایش فشار‌های مالیاتی بر بخش تولید و تجارت کشور در بودجه سال آینده و برنامه هفتم توسعه ابراز نگرانی کرد./صدا و سیما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :