به گزارش کلهرنیوز به نقل از تسنیم،

حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه با اشاره به شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار داشت: در این مناسبت‌ها باید از این اسوه‌ها و الگوهای معصوم برای زندگی و پیشرفت خود در عرصه معنوی و نزدیکی به خداوند بهره ببریم.

وی با بیان اینکه وجود مقدس حضرت زهرا(س) یک مکتب و روش زندگی است، عنوان کرد: سبک زندگی ایشان اسلامی، محمدی، علوی و فاطمی است و سبک زندگی همه ائمه ما نیز فاطمی است و معصومین بارها نسبت به آن تصریح فرمودند.

غفوری گفت: انتظاری که از جامعه اسلامی، فاطمی و علوی می‌رود این است که سیره فاطمی در زندگی ما و جزو به جزو ارتباطات اجتماعی و اعمال فردی ما خودش را نشان دهد و آن زمان این مودت نمایان می‌شود و رفتار و عملکرد نیز نقش مهمی دارد که انسان ادعا کند به آیه مودت عمل کرده است.

خطیب جمعه کرمانشاه افزود: پیروی کردن از آن حضرت در تمام امور زندگی حق مودت است که به عهده ما است و باید به آن عمل کنیم.

غفوری با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) از تقسیم کاری که ایشان مسئولیت داخل منزل را به عهده گرفتند بسیار خوشحال بودند، گفت: ایشان حتی در حضور مرد نابینا رعایت پوشش و حجاب را داشتند و حتی زمانی که برای دفاع از امیرالمومنین(ع) اقدام کردند با پوشش کامل حضور یافتند.

وی عنوان کرد: در زمینه حجاب و پوشش افرادی که از روی غفلت مراعات و توجه نمی‌کنند یا تحریکاتی که از سوی بیگانگان انجام می‌شود، آن‌ها را گرفتار می‌کند بدانند این مسیر آن‌ها را از سبک زندگی فاطمی جدا می‌کند و این مسیر بسیار خطرناک و آغاز انحراف است و مطمئن باشید شیطان به همین اکتفا نمی‌کند.

امام جمعه کرمانشاه، افزود: شیطان تا جایی که انسان مومن را به طور کامل ساقط کند، ادامه می‌دهد و بی‌توجهی به موضوع رعایت حجاب به عنوان واجب شرعی و قانونی، حرام شرعی و قانونی است.

غفوری گفت: وقتی انسان مومنی مرتکب عمل حرام علنی این چنینی می‌شود آثار و تبعات آن تنها دامن‌گیر خودش نمی‌شود و مردانی که با دیدن این صحنه‌ها مرتکب انحراف می‌شوند به گردن کسی است که زمینه انحراف را ایجاد کرده است.

وی گفت: زنان و دختران دیگری که احساس می‌کنند جو جامعه به این صورت شده و در این جو منفعل شده و دختر چادری به تدریج چادرش را بر زمین می‌گذارد و حجاب بقیه تغییر می‌کند، همه این موارد بر گردن کسانی است که تجاهر می‌کنند و بی‌حجابی و فضای جامعه را دچار آلودگی گناه و معصیت اجتماعی می‌کنند.

امام جمعه کرمانشاه افزود: در این مناسبت‌ها باید تأمل کنیم که اعمال و اعتقادات و افکار ما با وجود مقدس حضرت فاطمه زهرا(س) به حد مطلوب برسد که آن حضرت ما را شیعه خود بداند.

غفوری با اشاره به اینکه وحدت حوزه و دانشگاه شرط پیشرفت کشور است گفت: پیشرفت کشورها و ملت‌ها در گرو فعالیت مراکز علمی است و در کشور ما با توجه به تعهدی که بین دانشجویان وجود دارد و نقش‌آفرینی کم‌نظیر حوزه‌های علمیه در طول تاریخ، مراکز علمی می‌توانند چراغ راه پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف شوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه، افزود: رتبه علمی کشور می‌تواند کشور را در بین سایر کشورها همراه با عزت و افتخار میدان‌دار عرصه‌های مختلف کشور کند.

وی گفت: بنابراین وحدت بین حوزه و دانشگاه ضرورتی است که چنانچه نباشد خساراتی به ارکان پیشرفت وارد می‌شود که جبران آن بسیار دشوار یا غیرممکن است.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به سفر ریاست جمهوری به مسکو و دیدار با پوتین، عنوان کرد: بدرقه عجیب و بی‌نظیر پوتین نسبت به رئیس جمهور ما توجه همه خبرگزاری‌ها را به خود جلب کرد.

غفوری افزود: در این سفر کوتاه قراردادهای بین دو کشور دنبال شد که در راستای عرصه نظم نوین جهانی و جهان چند قطبی بسیار مهم هستند.

وی گفت: دنیا به سمتی رفته که جهان تک قطبی به کدخدایی آمریکای جنایتکار را که بزرگترین ناقض حقوق بشر محسوب می‌شود کنار گذاشته شده و تغییر پیدا کرده است.

امام جمعه کرمانشاه بیان کرد: یکی از عناصر بسیار مؤثر در تغییر این فضا و نظمی که در دنیا ایجاد شده، مقدس جمهوری اسلامی، امام(ره) و مقام معظم رهبری و دولت‌های همراه در این سال‌ها هستند.

وی گفت: در سال‌های اخیر در دولت حزب‌اللهی فعلی با برقراری ارتباط مؤثر با شرق و غرب آسیا، ضربه‌های مهلکی به نظام تک قطبی فاسد وارد شده است.

غفوری افزود: این فضای تک قطبی باید به هم بخورد و لذا قدرت ارتباطات ما با شرق می‌تواند این مطلب را سرعت ببخشد ‌و آمریکا قرار گرفته در سراشیبی سقوط را سریع‌تر ساقط کند.

امام جمعه کرمانشاه گفت: پیگیری قراردادهای بین ما و روسیه و کشورهای منطقه بسیار کار ضروری بود که در این سفر انجام شد؛ به ویژه اینکه کریدور شمال جنوب که رگ حیاتی بسیار مهمی برای ما و منطقه و روسیه است، پیگیری شد.

غفوری با بیان اینکه برجسته شدن نقش روسیه در رفع مشکل مردم غزه نیز در این سفر مورد تأکید قرار گرفت، افزود: هر چند رژیم غاصب هر چقدر هم ادامه دهد باز هم نمی‌تواند حریف جبهه انقلاب، مقاومت و حماس شود.

وی با اشاره به اینکه دشمن ابله روی جنوب غزه متمرکز شده است، عنوان کرد: دشمن با تصور اینکه نیرو‌های حماس در کانون اصلی خود مستقر هستند، در جنوب غزه متمرکز شدند، اما هنوز نتوانسته‌اند گامی بردارند و این در حالی است که تلفات ‌آن‌ها روز به روز افزایش می‌یابد.

امام جمعه کرمانشاه بیان کرد: برخی کارشناسان معتبر دنیا اذعان دارند و به صهیونیست‌ها گوشزد کردند که اسرا در شمال غزه تحویل داده شدند و این نشان می‌دهد حماس در شمال غزه حضور فعال و جدی دارد.

وی گفت: کارشناسان اعتقاد دارند حماس گروه نیست، بلکه یک تفکر است که در وجود تمام مردم غزه وجود دارد و شما نمی‌توانید با یک تفکر مقابله کنید.

غفوری افزود: یقین داریم این تفکر که براساس مودت اهل بیت(ع) در فلسطین و جبهه مقاومت شکل گرفته بر تمام دشمنان پیروز خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :