به گزارش کلهرنیوز، نادر نادری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی «مرصاد»؛ اظهار داشت: طرح جامع منطقه آزاد قصرشیرین حدود ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که حداکثر تا قبل از پایان سال نهایی می‌شود.

مدیر اجرایی منطقه آزاد قصرشیرین افزود: زمین اختصاص یافته برای این طرح که حد فاصل مرز پرویزخان تا مرز خسروی است به طول ۲۵ کیلومتر و به وسعت ۷ هزار و ۲۲۳ هکتار است.

وی گفت: تاکنون تعداد ۳۰ سرمایه‌گذار خارجی در این طرح مذاکره و اعلام آمادگی کرده‌اند و همچنین بالغ بر ۱۲۰ سرمایه‌گذار داخلی طرح توجیهی ارائه داده و درخواست همکاری داشته‌اند.

نادری خاطرنشان کرد: واگذاری اراضی دو شرط دارد یکی تکمیل طرح جامع، چون طرح جامع کاربری زمین‌ها را مشخص می‌کند و دوم اینکه هیئت مدیره هم باید تشکیل شود.

وی به دیگر اقدامات صورت‌گرفته در این طرح اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه ۸۵ درصد این اراضی ملی هستند نقشه‌های رفع تداخل اراضی تهیه شده است.

نادری افزود: اکنون حدود ۵ هزار و ۹۰۰ هکتار از طرف سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور تفویض اختیار شده که در تملک منطقه آزاد است.

مدیر اجرایی منطقه آزاد قصرشیرین گفت: همچنین کارهای حقوقی و اداری دیگری مثل نشان تجاری منطقه آزاد طراحی شده و به ثبت سازمان اسناد و املاک کشور رسیده است.

نادری تصریح کرد: برای ویژندسازی منطقه تاکنون ۶۶ بسته و فرصت سرمایه‌گذاری بر اساس مطالعات علمی احصا شده و در اختیار سرمایه‌داران داخلی و خارجی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این بسته‌های سرمایه‌گذاری در نمایشگاه‌های مختلف ملی و بین‌المللی از جمله در سلیمانیه عراق، کیش، مشهد، تهران و.. ارائه شده و ظرفیت‌ها را معرفی کرده‌ایم که به محض تصویب طرح جامع و تشکیل هیئت مدیره سرمایه‌گذاران به همکاری دعوت می‌شوند.

نادری یادآوری کرد: یک تفاهم‌نامه با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری برای هوشمندسازی لجستیک منطقه آزاد نیز منعقد شده است که اگر این تفاهم‌نامه به قرارداد تبدیل شود در میان سایر مناطق اولین منطقه آزاد هوشمند خواهیم بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :