به گزارش کلهرنیوز، سهراب مصطفی گفت: منظور از کود توزیع شده کودی است که به دست کشاورز رسیده است، انواع کود‌های ازته به میزان ۸۴ هزار تن، کود‌های فسفاته ۱۸ هزار تن و کود‌های پتاسه نیز پنج هزار و ۲۵۰ تن به کشاورزان استان توزیع شده است.
وی افزود: برنامه‌ای مصوب توسط وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ می‌شود که طی آن میزان کود مجاز برای جذب در استان مشخص است، میزان مصوب شده برای کود ازته ۸۳ هزار و ۳۳۹ تن بوده است.
مدیر خدمات حمایتی کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: ۱۰۱ درصد از میزان تعیین شده کود ازته معادل ۸۴ هزار تن تا کنون به کشاورزان تحویل شده است.
وی اذعان کرد: یکی از برنامه‌های حوزه حمایتی کشاورزی استان کشت قراردادی بود که طی آن کشاورز ملزم به پرداخت هزینه ۵۰ درصد از کود‌ها پس از برداشت محصول می‌شد.
مصطفی بیان کرد: با توجه به ابلاغ دیرهنگام کشت قراردادی این امر در استان ما محقق نشد و به دنبال آن حوزه‌هایی مانند بیمه کشاورزان بیشتر دنبال شد.
وی در خصوص برنامه‌های سال آینده خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین امور جذب حداکثری برنامه‌های مصوب جهاد کشاورزی است، همچنین تلاش داریم که میزان کود‌های توزیعی ازته را به صد هزار تن برسانیم.
مدیر خدمات حمایتی کشاورزی استان کرمانشاه تشریح کرد: کود‌هایی که وارد استان می‌شود در گام نخست در بنادر نمونه برداری و بررسی سلامت آنها صورت می‌گیرد و تا زمانی که جواب مثبت بررسی آنها صادر نشود اجازه صدور به استان‌ها را ندارد.
وی ادامه داد: همچنین زمانی که کود وارد استان می‌شود مجدد مورد بررسی قرار گرفته و تا زمان تایید نهایی به کشاورزان تحویل نمی‌شود، در واقع کود‌ها یک بار در مبدأ و یک بار در مقصد مورد بررسی قرار می‌گیرند./صدا و سیما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :