به گزارش کلهرنیوز ، فرهاد تجری  با بیان اینکه در این اواخر چند مدیریت کلیدی نفت و گاز غرب کشور از کرمانشاه به ایلام منتقل شد اظهار داشت: با پیگیری‌های متعددی از سوی مجمع نمایندگان استان برای جلوگیری از انتقال نفت و گاز غرب به ایلام انجام و مقرر شد این انتقال انجام نشود.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با بیان اینکه موضوع انتقال اکنون منتفی شده است افزود: دلیل این انتقال در آن برهه زمانی این بود که کارشناسان بر این باور بودند که ظرفیت‌های نفت و گاز استان ایلام و میزان تولیدات آن از استان کرمانشاه بیشتر بود که در صورت این انتقال امری غیر معقول اتفاق می‌افتاد.

تجری با اشاره به اینکه انتقال سبب خروج نیروهای فنی و متخصص از استان و به تبع بر اکتشاف و برداشت از منابع نفت و گاز استان کرمانشاه تأثیر می‌گذاشت گفت: اکنون طبق آخرین تصمیم قرار بر این شده که مرکزیت نفت و گاز غرب کشور در کرمانشاه به قوت خود باقی بماند و تنها ده نفر از نیروهای کرمانشاه برای خدمت در امور مرکز ایلام به این استان منتقل شوند که امیدواریم هر چه سریعتر با تعدیل نیروها و انتخاب نیروهای بومی استان ایلام این ده نفر نیرو با تدابیر وزیر نفت هرچه سریعتر به استان کرمانشاه بازگردانده شوند.

پیگیری اعمال مناطق جنگی برای بازنشستگان کرمانشاه

نماینده مردم سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و گیلان‌غرب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بنابر مصوبه مجلس از ابتدای سال ۹۶ تمامی سازمان‌ها و ارگان‌های تابعه مناطق جنگی کشور باید از امتیازات مربوطه از جمله افزایش ۱۰ درصدی حقوق بهره‌مند شوند که با تلاش مسئولان و عوامل ذیربط چند ماهی است این امر محقق شده است.

وی افزود: اما این امتیازات هنوز شامل حال بازنشستگان نشده است که با طرح یک استفساریه در مجلس به دنبال آن هستیم که هر چه سریعتر مشکل بازنشستگان مناطق جنگی استان نیز برطرف و در مجلس رأی بیاورد.

بازگشت بسیاری از زائران اربعین از مرز خسروی

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: مرز خسروی یکی از ظرفیت‌های استان کرمانشاه برای تردد زائران محسوب می‌شود که اکنون بازگشایی شده است و براساس پیش‌بینی‌ها بسیاری از زائران اربعین از طریق این مرز وارد کشور خواهند شد.

تجری با بیان اینکه جنگ و تبعات حاصل از آن سبب فقر استان از نظر سرمایه‌گذاری شد عنوان کرد: زمانی که استان برای جذب سرمایه‌گذار آماده شد از حمایت‌ها و سیاست‌های دولتی محروم ماند و نتوانست همپای سایر استان‌ها پیشرفت کند.

تجری با بیان اینکه استان کرمانشاه امروز دارای بالاترین نرخ بیکاری و عقب‌ماندگی توسعه‌ای است گفت: مرز خسروی یکی از ظرفیت‌های تعطیل شده استان کرمانشاه بود که انتظار می‌رود اکنون با بازگشایی مجدد آن شاهد توجه بیشتر مسئولان به استان باشیم.

وی عنوان کرد: در گذشته درخواست تردد عتبات عالیات از طریق مرز خسروی تنها مختص به ایام اربعین بود اما با توجه به شرایط جدید بازگشایی مستمر آن به‌عنوان یک ضرورت استانی مطرح است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه با بیان اینکه این مرز اصل‌ترین مرز مشترک با کشور عراق است که در رونق و توسعه اقتصادی استان بسیار موثر است بیان کرد: عمده استان‌های نیمه‌شمالی کشور برای تردد به عتبات عالیات می‌توانند از این مرز استفاده کنند که در این چند سال اخیر به دلیل ناامنی‌هایی که داعش در منطقه به وجود آورده بود از نعمت بازگشایی این مرز محروم بودیم.

وی با اشاره به اینکه مقاومت‌های زیادی از سوی مسئولان استانی برای بازگشایی این مرز انجام شده و هنوز هم تهدیدات فراونی  هم ممکن است برای تردد زائران وجود داشته باشد عنوان کرد: اکنون مرز باز است و تردد زائران در حال انجام است و با وجود برخی از ناهمانگی‌ها در مرز برای تردد زائران اما امیدواریم هر چه سریعتر این مشکلات برطرف شود و در صورت تأمین همه امکانات در مرز خسروی پیش‌بینی می‌شود بیش از یک میلیون زائر از این مرز تردد کنند.

تسنیم

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :