به گزارش کلهرنیوز، هوشنگ بازوند عصر امروز در شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت کرمانشاه اظهار داشت: مکرراً به مدیران استان کرمانشاه در بدو قبول مسئولیت اعلام کرده‌ایم که اولویت این استان اشتغال است.

وی افزود: همچنین به آنها متذکر شده‌ایم که اگر به بخش خصوصی اعتقادی ندارید کرمانشاه را انتخاب نکنید.

استاندار کرمانشاه از عملکرد مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در زمینه مشاغل سخت و زیان آور و برخورد با کارفرمایان انتقاد کرد و گفت: با آمدن وی قرار بود موانع از سر راه تولید برداشته شود، اما ظاهراً در ساختار موجود موانع دیگری برای تولید ایجاد شده است.

بازوند تصریح کرد: در ساختار فعلی عده‌ای معتقدند که کارفرما در حق کارگر ظلم می‌کند، اما این طور نیست و چه بسا آنها از ما مسئولان نسبت به کارگران دلسوزتر باشند، لذا باید این نگاه از سیستم فعلی حذف شود.

استاندار کرمانشاه بیان داشت: رهبر معظم انقلاب سالهاست که بر تولید داخلی که خروجی آن اشتغال است تاکید دارند، اما با این شرایط فعلی و موانعی که بازرسان برای کارفرمایان ایجاد کرده‌اند نمی‌توان انتظار رونق داشت.

وی با تاکید بر اینکه بازرسان در برخورد با کارفرمایان رونق تولید را متوقف می‌کنند، افزود: کارفرما در شرایط سختی است و در این شرایط اگر بتواند سرپا بماند کار بزرگی کرده، لذا اگر دنبال رونق تولید هستیم نباید با این رویه‌ها به آنها صدمه وارد کرد.

استاندار کرمانشاه همچنین از بانک‌ها خواست تا نسبت به کارفرمایان سختگیری نکنند و اداره کار نیز در رویه موجود خود تجدیدنظر جدی داشته باشد./مرصاد

 

 

 

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :