به گزارش کلهرنیوز ، در طول سال‌های متمادی، بسیاری از دانشگاه‌های سراسر جهان، شهرت خود را از طریق دستاوردهای دانشجویان خود به دست می‌آورند. با این وجود، نگاهی به دانشگاه‌هایی که ثروتمندان جهان در آنها تحصیل کرده‌اند، می‌تواند معیار مناسبی برای سنجش قدرت آکادمیک و شهرت دانشگاه‌ها باشد.

در همین راستا، Wealth-X، ثروتمندان جهان را بر اساس محل تحصیل آنها مورد بررسی قرار داده و دانشگاه‌ها را بر اساس دارا بودن بیشترین ثروت در اختیار دانشجویان خود دسته‌بندی کرده است.

بر اساس گزارش ارائه شده، از ۱۰ دانشگاه برتر که بیشترین تعداد فارغ‌التحصیلان UHNW ( افرادی که ارزش خالص ثروت آنها بالاتر از ۳۰ میلیون دلار باشد) را دارد، ۹ دانشگاه به ایالات متحده تعلق دارد. استثنای این لیست، دانشگاه کمبریج بریتانیا، با تربیت ۲۷۶۰ میلیاردر و مجموع ثروت ۳۹۰ میلیارد دلار، در جایگاه هفتم قرار گرفته است.

گفتنی است که دانشگاه هاروارد، با تربیت تعداد چشمگیر ۱۳۶۵۰ میلیاردر و مجموع ثروت خالص ۴۷۶۹ میلیارد دلار، در جایگاه نخست این رتبه‌بندی قرار گرفت.

به دنبال آن، دانشگاه استنفورد با تربیت ۵۵۸۰ میلیاردر و مجموع ثروت خالص ۲۸۹۹ میلیارد دلار در جایگاه دوم، و دانشگاه پنسیلوانیا با تربیت ۵۵۷۵ میلیاردر و مجموع ثروت  خالص۱۷۸۰ میلیارد دلار، در جایگاه سوم این لیست قرار گرفتند.

در نمودار ارائه شده، به ترتیب دانشگاه‌هایی که بیشترین تعداد فارغ‌التحصیلان میلیاردر را داشته‌اند و همچنین مجموع ثروت خالص این افراد را مشاهده می‌کنید؛

WhatsApp Image 2019-09-12 at 03.34.36

/اقتصادآنلاین

 

 

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید :