به گزارش کلهرنیوز؛ بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، از روز دوشنبه ۲۵ الی شنبه ۳۰ مرداد ماه تعطیلی سراسری در کشور اعمال می شود.

علیرضا رئیسی در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در رابطه با جزئیات این تصمیم گفت: این تعطیلات شامل همه ادارات است که از روز دوشنبه (۲۵ مرداد) تا پایان روز کاری شنبه (۳۰ مردادماه)، به جز ادارات ضروری مانند نیروی انتظامی، آب، برق و اورژانس مشمول این تعطیلی خواهند بود.

وی در ادامه تصریح کرد: همه اصناف، ادارات، بانک‌ها به جز اصناف ضروری که در مشاغل گروه ۱ قرار دارند و مایحتاج ضروری مردم را تأمین می‌کنند از فردا تعطیل خواهند شد.

 

ممنوعیت تردد بین استانی از ظهر ۲۴مرداد تا پایان روز ۵ شهریور

معاون بهداشت وزیر بهداشت و درمان در رابطه با تصمیماتی که پیرامون محدودیت های تردد در ستاد مقابله با کرونا اتخاذ شده، خاطر نشان کرد: از ساعت ۱۲ فردا ۲۴ مردادماه ممنوعیت تردد بین استانی در تمام جاده‌های کشور به جز موارد و لوازم نقلیه استثنا مانند آمبولانس‌ها و ماشین‌های حمل غذا، اعمال خواهد شد و این ممنوعیت تا پایان روز پنجم شهریور ادامه پیدا خواهد کرد.

مجوزهای ترددی که قبلا صادر شده لغو خواهد شد

وی افزود: تمام مجوزهایی که قبلا برای تردد صادر شده بود لغو خواهد شد؛ بدیهی است افرادی که بخاطر تخلف از این قانون جریمه شوند، بعد از یک ماه جریمه آنها دو برابر خواهد و حتما اخذ خواهد شد.

دستگاه های ناظر بر اجرای مصوبات ستاد

 سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: میزان جرایم در ارتباط با تخلفات نیز مشخص شده است و در این زمینه نیز دادستانی، نیروی انتظامی و وزارت بهداشت و اصناف موظفند که بر رعایت مصوبات و پروتکل‌ها نظارت کنند.

وی درباره چگونگی عزاداری‌های ماه محرم یادآور شد: در این جلسه مقرر شد عزاداری در فضاهای سر بسته ممنوع باشد و دسته روی نیز در این ایام نخواهیم داشت.

/دانا

این خبر را به اشتراک بگذارید :